czwartek, 13 maja 2021

 Hejka, może to głupie, ale zwracam się do Was z prośbą o radę. Jestem ósmoklasistką i od poniedziałku (17 maja) zaczyna się składanie wniosków do szkół. Dalej nie wiem dokładnie co chciałabym robić. Wcześniej wydawało mi się, że będę chciała zostać nauczycielką angielskiego. (XDD) Ostatnio stwierdziłam że to tak na prawdę jest jedynie zawód, o którym marzyłam jako taka mała dziewczynka. Od lutego zaczęłam interesować się pielęgniarstwem, co wiązało by się z kierunkiem biol-chem. Jak można się jednak domyślać, każdy odciąga mnie od tego kierunku i mówi że nie dam tam rady (ze względu na roz. chemię). W siódmej klasie z biologii miałam 3, z chemii 4, a z matematyki 5. W tym roku z każdego przedmiotu piątka na pierwszy semestr i prawdopodobnie na koniec roku szkolnego. Co myślicie o rozszerzonej chemii? Może jednak wybrać humana albo mat-geo? Minus jest tylko taki, że po humanie mogłabym zostać jedynie tłumaczem, jednak wkuwanie dat mnie nie interesuje, z WOSEM to samo. Geografia też podobno już nie taka ciekawa jak w podstawówce.

Pomóżcie bo zaraz sfiksuje.

5 komentarzy:

  1. Kochana ja ci mówię chemia jest o wiele wiele trudniejsza w szkole średniej niż w podstawówce o 100 razy bardziej rozbudowana nie wiem czy dasz sobie z nią radę, też mam rozszerzona i ledwo 2 na koniec mam, moja klasa też leży i modli się o zdanie, natomiast biologia nie jest taka trudna więc z nią sobie dasz radę na luzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie zgadzam się z komentarzem powyżej. Chemię trzeba lubić i rozumieć nie ma czy jest trudniej czy łatwiej bo nie oszukujmy się każdy przedmiot rozszerzany ma w sobie więcej niż te w podstawówce (każdy jest chyba tego świadomy wybierając jakikolwiek kierunek), natomiast bilogia to niemalże sama pamięciowa, lubisz uczyć się na pamięć To nie ma się czym martwic. Sama rozszerzam biologie i chemię + angielski i od siebie mogę powiedzieć tyle że nie jest tak źle jak mówią. Oczywiście jest to indiwidualne odczucie i każdy może odbierać ilosc nauki w innym stopniu trudności.

      Usuń
  2. Pięlęgniarstwo to piękny, ale niedoceniany zawód ;(
    Jeżeli naprawdę chcesz pomagać ludziom to działaj w tym kierunku, myślę, że to bardzo fajny pomysł. No i jeszcze teraz jest zapotrzebowanie na pięlęgniarki.

    OdpowiedzUsuń
  3. Skoro miałaś takie dobre oceny, to idź do liceum na kierunek biologiczno-chemiczny i powinnaś dać sobie radę, na pewno nie będzie tak źle, a nie ze wszystkiego przecież trzeba mieć same najlepsze oceny. Nie musisz słuchać się innych, tylko samej siebie i uwierzyć we własne możliwości. Skoro inne kierunki ci nie pasują i nie będziesz miała po nich tego, co chcesz i lubisz, a interesuje cię pielęgniarstwo, biolchem wydaje się być najrozsądniejszy, w końcu masz dobre oceny. Jeśli na pewno chcesz być pielęgniarką, to możesz też zobaczyć jakie są progi punktowe i jakie są wymagane przedmioty przy rekrutacji na te studia na uczelni, do której byś poszła po liceum. Wybór należy do ciebie, to twoje życie i nie musisz brać zdania innych ludzi w 100% do siebie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Też jestem ósmoklasistka i napisze Ci kilka ważnych dla mnie zasad, którymi się kierowałam. 1. Nie patrz na znajomych. Może jest na początku obawa, że będziesz sama na początku, że nie poznasz nikogo, ale to tylko siedzi w twojej głowie. Trzeba zmienić nastawienie i myśleć, że będzie wszystko dobrze! 2. Kieruj się wyłącznie swoimi zainteresowaniami, a nie znajomych czy rodziców. To TY wybierasz swoja ścieżkę i swoje plany na życie w najbliższych kilku latach. 3. Masz 3 wybory. Pomyśl, czy widziałabyś się za 5-10lat w szkole ucząc dzieci języka angielskiego, czy w szpitalu/poradni pomagając ludziom. (Taka mała rada ode mnie. Przy wyborze pielęgniarki i pracy w (np.) szpitalu to musisz wziąć to pod uwagę, że nie zawsze uda się uratować chora, czy po wypadku osobę. Musisz być silna psychicznie. Obstaw co i gdzie byś widziała się i daj to na 1 wybór (pamiętaj po mimo, że masz dobre oceny z przedmiotów punktowanych w danej szkole, nie masz 100% pewności, że się dostaniesz. Przemyśl uważnie nad 3 wyborami. Przyszedł czas na 4 punkt! Jak dla mnie najważniejszy. Jak to, że jestem też ósmoklasistką jak na początku wspomniałam ^^ Wybrałam sobie kilka szkół, które mnie interesują weszłam na profile na Facebooka tych szkół popatrzyłam na posty w tych szkołach i weszłam w polubione i napisałam do kilku randomowych osób, które chodzą do danej szkoły. Podpytać się jak atmosfera, nauczyciele, stopień zawansowania nauki, ludzie itp. (oczywiście nie łykaj jak jakiś pelikan, że dana szkoła jest idealna bo osoby, do których napisałaś odpisały, Ci że z nauką sobie dają rade, szkoła jest tolerancyjna i wszyscy są jak rodzina) Radze również jak jest taka możliwość oczywiście iść na dni otwarte (wiem, że w niektórych szkołach nie ma dni otwartych przez epidemie. U mnie szkoła na 1 wyborze niestety w tym roku nie robi dni otwartych...) ALE! to nie oznacza, że się poddałam i uznałam, że szkoła, która brałam pod uwagę jest gorsza bo nie ma dni otwartych i np. nie wiem gdzie jaka sala jest. A nie chce iść z rodzicami bo wstyd XD Napisałam do dziewczyny ze szkoły (mojego 1 wyboru) że mam obawy, czy się dostane (wiem, że często osoby z 8 klasy mają takiego typu obawy) i sama zaproponowała mi ta dziewczyna, że pójdzie ze mną i oprowadzi mnie, pokaże mi wszystko. Jak to mówią jak sobie pościelisz tak się wyśpisz. Jak zadbasz o pójście na dni otwarte z bliską osobą lub znajomą osobą z tej szkoły o wiele łatwiej Ci będzie. Punkt 6 nie wybieraj na wszystkie 3 miejsca szkół na najwyższym poziomie. Obstaw jedna szkołę z niższego poziomu. Powinie Ci się noga na egzaminie, obstawiłaś 3 szkoły na wysokim poziomie i się nie dostaniesz bo nie masz wystarczającej ilości punktów. 7 i zarazem ostatni punkt to. Pilnuj dat i wypełniania papierów. Za razem jedno z najważniejszych rzeczy nie licząc szykowania się do napisania egzaminu.
    Szczerze weszłam tu z nudów zobaczyłam ten spot i pomyślałam a wywalone niech każdy sobie radzi sam, a czytając komentarze pod tym spotem uznałam, że podzielę się swoimi doświadczeniami (wiem, że kogoś może to nie interesować i może tego nie czytać)
    Mam nadzieję, że chociaż trochę Tobie i innym ósmoklasistów czytających te moje słowa pomogą, dadzą trochę do myślenia .
    życzę udanych wyborów do szkoły i dobrze napisanych egzaminów ósmoklasisty!/ Zostanę anonimowa haha

    OdpowiedzUsuń